Roompot krijgt er volgend jaar een 50ste park in Frankrijk bij. Voor het eerst in de geschiedenis van Europa’s tweede grootste aanbieder van vakantieparken gaat het ditmaal niet om een partnerpark, maar om het eerste vakantiepark in Frankrijk dat Roompot zelf zal openen en uitbaten.

De opening van een eigen Frans park is voor de belangrijkste Europese kustspeler een logische strategische stap. Nederlanders, Duitsers en Belgen, die jaarlijks ook meer dan 13 miljoen nachten bij Roompot doorbrengen verblijven ook graag in Frankrijk. Daarnaast – en niet onbelangrijk - is Frankrijk ook de meest bezochte vakantiebestemming onder haar eigen 67 miljoen inwoners. Met de opening van een nieuw park onder Roompot vlag zal het Franse publiek nog sneller kennis maken met het label 'Roompot' dat in Nederland, Duitsland en België al een goede naam heeft opgebouwd. 

Natuurlijke inbedding

Ruim een jaar voor de opening staat nu al vast dat het nieuwe Roompot park Qurios LeGrau d’Agde zich op vele vlakken van de typische campings en bungalowparken in de regio zal onderscheiden.
Geflankeerd door de zonovergoten Middellandse zee en de idyllische rivier l’Hérault kon Roompot niet dromen van een mooiere ligging voor het toekomstige park waar gasten zich snel thuis zullen voelen. Ontwikkelaar INLeisure, de architecten en Roompot kozen voor een landschappelijk ontwerp met kronkelende paden en een fraaie beplanting die alle gasten de nodige privacy en een instant strand – of zelfs lagune – gevoel in de volle natuur zullen geven. 

Het kwalitatief hoogwaardige en aansprekende Roompot vakantiepark Qurios Le Grau d’Agde zal net geen 100 eigentijdse luxe en comfortabele lodges tellen. De beleving en oog voor detail wordt doorgetrokken in de keuze van materialen, de inrichting en alle voorzieningen die van een vakantiehuis een kwaliteitsvol, luxueus en comfortabel thuis maken.

Met veel aandacht voor die individuele vakantiebeleving van zijn gasten en de toenemende vraag naar kwaliteit, luxe en comfort trekt Roompot het niveau van de woningen - en het park in het algemeen - ook door in de service en passende faciliteiten die gasten van zo’n park verwachten. Een brasserie met een heerlijke kaart rijk aan lokale producten, een snackcorner, een minishop, een leuke kinderplek en een (verwarmd) buitenzwembad maken het park compleet en sporen gasten aan om ook van de mooie omgeving te genieten en eenmaal thuis de mooiste vakantieverhalen met vrienden en kennissen te kunnen delen.

Roompot wil de grootste aanbieder van Europa worden

De opening van een eigen park in Frankrijk is een strategische keuze voor Roompot. Vanuit zijn leidende positie in Nederland en als nummer twee in Europa kondigde het in juni 2020 aan de ambitie te hebben de grootste aanbieder van vakantieparken in Europa te worden. Die doelstelling wil Europa’s absolute kustspeler via de ontwikkeling van nieuwe eigen parken, overnames en partnerships realiseren.

Meer informatie:

www.roompot.nl

www.inleisure.nl